D4B

by Hocus

באיזה פלטפורמה כדאי להקים אתר ?

הסעיפים שאליהם נתייחס בהשוואה בין המערכות

  • עיצוב
  • תקציב הקמה
  • גמישות עיצובית
  • תקציב תחזוקת אתר (טכנית)
  • קלות ניהול האתר (ניהול תוכן)
  • זמינות בעלי מקצוע שעוסקים בתחום
  • פרסום ושיווק האתר
  • שירות לקוחות ותמיכה

תקציב הקמה

wix – זולה. בדרך כלל העיצובים ב WIX מותאמים למסגרת המערכת וזולים להקמה.  

wordpress – זולה. אמנם ניתן לבנות אתרים בעלי מורכבות והשקעה גדולים מאוד. אבל זאת לא דרישה של המערכת.

webflow – יקרה באופן יחסי כיוון שלא מפתחים דברים סטנדרטיים אלה ייחודיות של עיצוב וחוויה.

גמישות עיצובית

webflow – ניתן לבנות עם המערכת הזו אתרי חוויה מדהימים. זה הפוקוס של המערכת.

wordpress – מערכת גמישה מאוד לדברים מקובלים. אם חורגים מהמקובל אזי מתחילים לפתח קוד, שזה בסדר אבל ייקר את המחיר של האתר.  

wix – כיוון שזו מערכת סגורה, היא יותר מוגבלת מהאחרות. עדיין, יש לה גמישות לא מבוטלת ולא בטוח שתגיעו לגבולות המערכת באתר שלכם.

תקציב תחזוקת אתר

wix – התשלום לוויקס כולל למעשה את הכל. אין עדכונים שצריך לבצע.   

wordpress – דרושים עדכונים תוספים באופן שוטף. כדאי לתכנן כמה מאות שקלים בשנה בנושא הזה. מעבר לאחסון האתר.

webflow – יקרה יותר בעלויות השירות הקבוע שלה. כיוון שמדובר על אתרים מורכבים בדרך כלל, כן כדאי לשריין סכום כסף לתחזוקת האתר. סכום זה תלוי במורכבות, אבל יכול להגיע גם לאלפי שקלים בשנה.

קלות ניהול האתר (ניהול תוכן)

wordpress – המנצחת ללא ספק היא וורדפרס עם אלמנטור (או תוסף ניהול תוכן אחר למשל OXYGEN המצוין ואחרים.  עדכון האתרים בדרך כלל לאחר למידה קצרה מתבצע בקלות רבה. היכולת להשתמש בתבניות עיצוב מוכנות לתוכן מומלץ מאוד.

wix – גם פה ניהול התוכן הינו די פשוט. הכלים לדעתי פחות טובים מהוורדפרס, אבל יש כאלו שמעדיפים אותם, כך שאולי זה יותר עניין של הרגל או טעם. בכל אופן, הוויקס כן מוגבל יותר מבחינת האפשרויות שהוא מציג בייצור התכנים באתר.

webflow – זוהי מערכת שיותר מיועדת לאנשים בעולמות האינטרנט והעיצוב. ניהול ה webflow הינו עסק יותר מורכב ולמרות שיש להם עורך פשוט, תדרשו לעיתים להיכנס לכלי ה designer בכדי לייצר את התוכן שאתם רוצים, וזהו כלי כבר יותר מורכב ללמידה ושימוש.

זמינות בעלי מקצוע

wordpress – יש המון המון בוני אתרים עם וורדפרס. נכון, יש טובים מאוד ויש כאלו שעושים שטויות. לא בטוח שתדעו מי זה מי, אבל היתרון הוא שאפשרי בדרך כלל להחליף אחסון ומפתח (שעושה תחזוקה לאתר) בלי סיפור יותר מידי גדול, כך שאם אתם לא מרוצים, תוכלו לעבור לספקים אחרים. לא נעים, אבל גם לא נורא.

wix – הסביבה היא תנאי הכרחי פה. אם לא תאהבו לעבוד ב ווקס, תצטרכו לבנות את האתר מחדש. יש לא מעט בוני אתרים שעובדים בוויקס ויכולים לעזור לכם לממש את מה שתרצו. זה לא נפוץ כמו וורדפרס, אבל בהחלט יש זמינות.

webflow – בישראל אין הרבה חברות ובוני אתרים שעושים ב webflow , ובכלל, זוהי מערכת הרבה פחות נפוצה בעולם, ובהתאמה גם הרבה פחות בוני אתרים שעוסקים בנושא. ובכל זאת, אם הקמתם אתר, תוכלו למצוא מקצוענים בארץ ובעולם, התשלום בהתאם.

פרסום ושיווק האתר

wordpress – מותאמת עם כלים רבים ומגוונים לניהול השיווק והפרסום של האתר. אם רוצים ממש לעשות זאת טוב, אפשר להתקין פלגינים כמו יוסט שעולים כמה מאות שקלים בשנה. מגוון כלים ואפשרויות רחב מאוד

wix – בהחלט מותאמת לקידום אבל האפשרויות להתקין כלים בצורה חופשית כמו בוורדפרס לא אפשריות וצריך לעבוד עם הכלים שהמערכת מציגה כמו wix seo. אין מגבלה ממשית אבל בהחלט אתם עלולים להתקל במקדם אורגני שלא ירצה לעבוד באתר שאין בו את הכלים שהוא משתמש.

webflow – מותאמת לקידום אורגני עם כלים משלה. זוהי מערכת שמיועדת למקצוענים בעולם האינטרנט ולא בטוח שחברת הקידום שתעבדו איתה תדע או תרצה לעבוד עם אתר שכזה. גם כאן ההיצע פחות גדול.

שירות לקוחות ותמיכה

wordpress – שירות הלקוחות והתמיכה נגזרים מחברת האחסון שאתם עובדים איתה ומהגוף שליווה ומלווה את כם בהקמת האתר. כפי שנאמר, אם אתם לא מרוצים, תחליפו. בהחלט יש חברות טובות בארץ שיודעות לתת שירות טוב.

wix – השירות והתמיכה הם של וויקס. רב התגובות שאני שמעתי הם חיוביות מאוד גם מבחינה מקצועית וגם מבחינת זמינות ומהירות תגובה. כן שמעתי כמה פחות מרוצים, במקרה זה אין לכם יותר מידי מה לעשות, זה השירות והתמיכה של המערכת הזו. (דעתי האישית היא שיש שירות טוב לוויקס ואין ממה לחשוש)

webflow – התמיכה של וובפלוו מרגישה לי יותר כמו תמיכה לאנשי מקצוע, ופחות לעבודה עם לקוחות קצה. משמעו, אם אתם לא עוסקים בזה, אני לא בטוח שכדאי לכם להשתמש או לתקשר באופן ישיר עם החברה האלו. (שהם ממש מדהימים דרך אגב, אבל לא נראה לי שמותאם למי שלא עוסק באינטרנט)

סוף דבר

webflow – למרות שאני מאוד אוהב את webflow אני חייב להגיד שאם אין לכם צרכים אנימציה מיוחדים או צורך להקים אתר עם חוויית משתמש ייחודית ממש, אין צורך להיכנס להרפתקאה הזו. למי שכן צריך, זו מערכת לא פחות ממדהימה.

wix – מערכת טובה ונפוצה בעולם, מיליוני משתמשים. אבל הנתונים מראים שהרבה אתרים שמוקמים בוויקס הם אתרים לא מוצלחים במובן של תעבורה ושימוש. לא בטוח אם זה נובע מהמסגת של המערכת או מכך שבגלל המחיר, מראש מגיעים אליה כאלו שמשקיעים פחות באתרים, והתמורה בהתאם.

wordpress – המערכת הנפוצה בעולם ועם סיבה טובה. מתאימה לקשר רחבה כל כך של אתרים, החל מאתרים זולים ופשוטים ועד מערכות גדולות ומורכבות. מבחינתי זוהי ברירת המחדל הכדאית אלה אם יוכח אחרת.