D4B

by Hocus

תכנון תקציב בבניית אתר אינטרנט לעסק שלכם

שיקולי תקציב בעת בניית אתר עסקי

בניית אתר היא צעד חיוני לכל עסק בעידן הדיגיטלי של היום. זוהי דרך יעילה לבסס נוכחות מקוונת, להגיע ללקוחות פוטנציאליים ולבנות אמינות. עם זאת, יצירת אתר יכולה להיות גם השקעה משמעותית, וחיוני לקחת בחשבון מרכיבי תקציב לפני שמתחילים בפרויקט. במאמר זה, נדון בשיקולי התקציב שעסקים צריכים לקחת בחשבון בעת יצירת אתר אינטרנט.

‍הסכומים המצוינים כאן הם הערכות כלליות ומתייחסות לאתרי תדמית. אתר המשתמש כחנות מקוונת או אתר שמכיל פונקציונאליות רחבה יותר , למשל ניהול קהילה או כלים מקוונים כלשהם, יכול להיות מורכב יותר ויתומחר על ידי בעלי המקצוע שתפנו אליהם.

‍נסקור בכלליות את המרכיבים שיש להביא בחשבון בהכנת תקציב לאתר אינטרנט לעסק שלכם.

לכל רכיב הצמדתי מחיר, אבל זהו רק עומדן כללי וכדאי גם שתבינו במה המחיר תלוי כך שתדעו להעריך ולהבין מה חשוב שתדרשו בשירות שאתם מקבלים:

  • שם דומיין  
  • אירוח האתר
  • יצירת תוכן
  • עיצוב
  • בניית האתר
  • שיווק ופרסום האתר  
  • תחזוקה ועדכונים

‍שם דומיין, כלומר הכתובת של האתר שלכם, למשל: businessName.co.il

שם דומיין הכרחי כמעט לכל אתר, העלות אינה יקרה ונעה סביב 100 ש"ח לשנה.
העלות משתנה מעט תלוי סיומת הדומיין.
(שימו לב שלמרות העלות הנמוכה, זהו רכיב חשוב מאוד לניהול תקין ובבעלות שלכם – למידע נוסף פה)

‍אירוח האתר (או בלשון אחרת: אחסון)

האתר שלכם יושב במחשב כלשהו שנקרא שרת, ומישהו צריך לשלם עבור האחסון והניהול של האתר.
אם אתם עובדים עם מערכת כמו WORDPRESS, אזי תצטרכו לדאוג לאחסון כלשהו עבור האתר. יתכן שהמפתח של האתר יציע לכם פתרון, ויש הגיון לעבוד בסביבה שהמפתח מכיר.

יש הרבה אפשרויות לאחסון אתרי WORDPRESS בישראל ואין בדרך כלל צורך לפנות לספקים מחו"ל.

עלות השירות תלויה בגל מיני גורמים ואתר תדמית פשוט ישלם סביב 500 ש"ח לשנה לשירות טוב. יש גם זולים יותר.

האחסון הינו רכיב חשוב מאוד, הוא משפיע על מהירות האתר, השרידות שלו, אבטחת המידע ועוד.

* למידע נוסף אודות מה חשוב באחסון אתרים וספקים מומלצים – פה

* * אם אתם עובדים בסביבה סגורה כמו WIX, אתם לא צריכים אחסון, התשלום לוויקס כולל את האחסון.

‍יצירת תוכן

יצירת תוכן היא היבט חשוב נוסף ביצירת אתר אינטרנט. התוכן כולל טקסט, תמונות, סרטונים ואלמנטים אחרים של מולטימדיה. עלות יצירת התוכן יכולה להשתנות בהתאם לסוג וכמות התוכן הנדרש. יצירת סרטונים למשל היא עסק הרבה יותר יקר מיצירת מאמר. עסקים יכולים ליצור את התוכן שלהם או לשכור יוצר תוכן או קופירייטר מקצועי כדי ליצור תוכן באיכות גבוהה. עלות יצירת התוכן יכולה לנוע בין כמה מאות דולרים לאלפי דולרים רבים.

* בדרך כלל, נושא התוכן זוכה לכמות משאבים דלה למדי מבעלי העסקים. זוהי טעות כמובן ואני מייעץ לכם להבין את החשיבות של התוכן ותלכנן מראש את המשאבים שיוקדשו ליצירתו, גם אם אתם יוצרי התוכן.

למאמר מפורט בנושא חשיבות התוכן לאתר שלכם, ועוד דגשים בנושא תוכן לאתר – לחצו כאן

‍עיצוב האתר

העיצוב והבנייה של האתר הן פעולות נפרדות. כדאי כמובן שיהיה תיאום בין העיצוב לפיתוח שאם לא כן, אתם עלולים לקבל עיצוב לא מתאים לאינטרנט או עיצוב שמאוד יקר ליישם וללא סיבה טובה ועוד מקרים לא רצויים. אבל, בהחלט אפשר לייצר מצב שאתם מביאים למפתח את העיצוב שהכינו לכם. (במקרה זה חשוב לוודא את הפורמט הרצוי למפתח)

לא כדאי להתפשר יותר מידי על עיצוב, אבל כן ניתן להפעיל שיקולי תקציב וגם במחירים נמוכים אפשר לעיתים לקבל תוצאות טובות.

עיצוב אתר תדמית מתחיל ב 500 ש"ח ומגיע ל 2000 ש"ח ויכול להיות גם הרבה יותר.

עוד על עיצוב אתר לעסק – במאמר זה

בניית האתר

גם המחר עבור בניית האתר יכולה להשתנות מאוד בתלות במורכבות האתר, מספר הדפים, הטכנולוגיה שמשתמשים בה ועוד ועוד. אתרי תדמית טובים, מתחילה לדעתי סביב 7000 – 10,000 ש"ח אבל כמובן שניתן למצוא בוני אתרים במגוון רחב מאוד של מחירים.

* חשוב לוודא תאימות האתר למכשירים שונים.

שיווק ופרסום האתר

ישנם דטניקות רבות להשיג גולשים לאתר שלכם, בשלב זה מה שכדאי לכם לזכור שאם לא תדאגו לגולשים, הם לא יגיעו מעצמם. טכניקות כמו אופטימיזציה למנועי חיפוש (SEO) , או פרסום ממומן (PPC) ועוד ועוד יכולות להציג מגוון פתרונות. המחירים תלויים מאוד בתחום ובשיטות שתבחרו אבל בדרך כלל מדובר על מחירים של כ 3000 ש"ח ויותר לחודש. כלומר תקציה שנתי של 36,000 ש"ח ויותר.

בהחלט לא הכרחי להתחיל בתהליך קידום מיד, ויש עסקים שאף לא צריכים להיכנס לזה כלל, אבל כדאי מאוד שתדעו האם ומה אתם צריכים ותקחו את זה בחשבון, אחרת, האתר שלכם יכול להיות מצוין, אבל לא יקבל חשיפה הנדרשת להשיג את מטרותיו.  

תחזוקה ועדכונים

לאחר השקת האתר, חיוני לתחזק ולעדכן אותו באופן קבוע. התחזוקה כוללת משימות כגון גיבויי אתרים, עדכוני אבטחה ותיקוני באגים. העדכונים כוללים הוספת תוכן, תכונות ופונקציונליות חדשים. במערכת wordpress כדאי לברר עם המפתח האם יש עלויות שנתיות לתוספים (PLUGINS) שמרכיבים את האתר שלכם. בדרך כלל אלו הוצאות נמוכות יחסית אך כדאי לדעת. כמו כן עלולות להיות הוצאות נוספות עלות תחזוקת האתר והעדכונים יכולה להשתנות בהתאם למורכבות האתר ותדירות העדכונים. בדרך כלל, תחזוקה ועדכונים יכולים לעלות בין כמה מאות שקלים לכמה אלפי שקלים בשנה.