D4B

by Hocus

פרסום ממומן בגוגל לעומת קידום אורגני

קצת מונחים יסודיים:

‍קידום אורגני , נקרא בשפה מקצועית SEO – search engine optimisation , והוא מתייחס לפעילות שמנסה להביא  את האתר שלכם בתוצאות החיפוש, לדף הראשון של תוצאות החיפוש של בגוגל, למקום גבוהה ככל האפשר. כך שהאתר יזכה לחשיפה וכניסת מבקרים בחיפושים הרלוונטיים במנוע החיפוש.  

‍קידום ממומן, נקרא בשפה מקצועות PPC – pay per click , הינה פרסום בכלי הפרסום של גוגל ובשיטה זו מודעת האתר מוצגת לגולשים לפי מילות חיפוש מוגדרות, וכאשר גולשים לוחצים על המודעה הזו ונכנסים לאתר, אתם משלמים לגוגל כסף. (למען הבהירות: על כל לחיצה כזו)  

‍הדבר הראשון שצריך להבין שאין קשר ממשי בין השיטות. הפעילויות המבוצעות בהן שונות לגמרי והן מהוות תחום מומחיות שונה לגמרי.

‍ניתן לפרסם אורגני וממומן במקביל. לרוב הם לא יפריעו האחד לשני ובכלי סטטיסטיקה ניתן לזהות את ההישגים של כל פעילות.

‍SEO – הינה פעילות לטווח ארוך ובדרך כלל מתאים לארגונים גדולים יותר שיכולים להשקיע את המשאבים הדרושים ויש להם מותג ברור. חשוב לדעת שיש תחרות על המקומות הגבוהים בגוגל ולכן גם אם הצלחתם להגיע לתוצאה הרצויה, יתכן מאוד שתצטרכו להמשיך ולהשקיע על מנת להשאר שם. אבל, מצד שני, אם הגעתם למקום גבוה ואתם מקבלים חשיפה וכניסות רבות, לא תשלמו לגוגל על הקליקים.

‍PPC – הינה פעילות לטווחים קצרים ואף ארוכים כאשר המטרה הברורה היא ליצר פעילות רווחית. באופן זה ההכנסות משלמות על הפרסום וכל ההורצאות הכרוחות בו ואף נשאר רווח. חשוב להדגיש כי גם בפרסום ממומן יש תהליך למידה וביסוס נתונים, שלב יכול לקחת מספר חודשים עד שקבלת מידע מסודר יותר ופעילות מבוססת נתונים כפי שצריך. המחיר לקליק משתנה בהתאם לתחרות הקיימת למילות החיפוש ויכול לנוע מעשרות אגורות למאות שקלים לקליק.

‍יתרונות PPC:

תוצאות מיידיות: מסעות פרסום PPC יכולים לייצר תנועה ולידים תוך תקופה קצרה. ברגע שהקמפיין יוצא לדרך, עסקים יכולים להתחיל לקבל תנועה לאתר שלהם.

פרסום ממוקד: PPC מאפשר לעסקים למקד את המודעות שלהם לקהלים ספציפיים בהתבסס על נתונים דמוגרפיים, תחומי עניין והתנהגות, מה שעלול לגרום ללידים מתאימים יותר.

תוצאות מדידות: עם PPC, עסקים יכולים לעקוב אחר התוצאות שלהם ולמדוד את ההחזר על ההשקעה (ROI) של מסעות הפרסום שלהם. זה מאפשר להם לקבל החלטות מבוססות נתונים ולהתאים את הקמפיינים שלהם בהתאם.

‍חסרונות PPC:

עלויות גבוהות: PPC יכול להיות יקר, במיוחד עבור תעשיות תחרותיות, ולעסקים צריכים להיות תקציב משמעותי כדי לייצר תוצאות משמעותיות.

יתרונות לטווח קצר: מסעות פרסום PPC מספקים רק יתרונות לטווח קצר, ועסקים צריכים להמשיך ולהשקיע בקמפיינים כדי לשמור על התוצאות שלהם.

טווח אורגני מוגבל: מודעות PPC מופיעות רק בדפי תוצאות של מנועי חיפוש (SERP) ואינן מספקות תנועה אורגנית או חשיפה למותג לטווח ארוך.

יתרונות SEO:

יתרונות ארוכי טווח: קידום אתרים מספק יתרונות ארוכי טווח שכן עסקים יכולים לייצר תנועה אורגנית ולשפר את הנראות של האתר שלהם בתוצאות החיפוש.

חסכוני: קידום אתרים הוא חסכוני בהשוואה ל-PPC, מכיוון שעסקים לא צריכים לשלם עבור כל קליק או הופעה.

חשיפת מותג: קידום אתרים יכול לשפר את חשיפת המותג של העסק, מכיוון שעסקים יכולים להגדיל את הנראות של האתר שלהם בתוצאות החיפוש ולבסס את עצמם כמובילים בתעשייה.

חסרונות SEO:

תוצאות איטיות: לקמפיינים לקידום אתרים לוקח זמן לייצר תוצאות, ועסקים צריכים להיות סבלניים ועקביים עם המאמצים שלהם.

משתנה כל הזמן: קידום אתרים דורש מאמצים מתמשכים כדי לעמוד בקצב של עדכוני האלגוריתמים של מנועי החיפוש ושינויים בהתנהגות המשתמשים.

שליטה מוגבלת: SEO מספק פחות שליטה על התוצאות מאשר PPC, שכן עסקים אינם יכולים לשלוט במיקום או בתזמון של הופעת האתר שלהם בתוצאות החיפוש.