מדוע הגדרת יעדי אתר היא קריטית להצלחתך המקוונתכשזה מגיע ליצירת אתר, קל להיתפס לעיצוב ופונקציונליות של האתר מבלי לחשוב מה רוצים להשיג איתו.
עם זאת, הגדרת יעדי אתר היא קריטית להצלחתך המקוונת. ללא יעדים ברורים, סבירות גבוהה שהאתר שלך לא יספק את התוצאות שאתם מחפשים, ובהחלט סביר שלא תתכננו בצורה נכונה את התקציב הנכון עבורו.
דוגמא נפוצה היא בניית אתר אינטרנט ללא חשיבה קדימה על השגת גולשים לאתר.
מטרות לדוגמא של אתר אינטרנט:
- הגברת מודעות לשירות או מוצר.
- חנות מקוונת למכירת שירותים או מוצרים
- אתר תדמית מלווה פעילות עסקית והגברת מכירות
ויש עוד כמובן.
בבואכם להגדיר מטרות של אתר, אל תסתפקו ברישום כללי, הגדירו את המטרות בצורה מפורטת כולל הגדרת קהל היעד למטרה. לדוגמא: מספרה שרוצה להציג את יכולתיה ולמשוך לקוחות נוספים. האם מדובר על נוער, נשים, גברים. כל אחד מהקהלים הללו זקוק למידע ועיצוב רלוונטי. יתכן שלבני נוער מאוד חשוב המחיר והמודרניות, לנשים חשוב גוונים ולגברים הקרחת.
כאשר אתם בשלב התכנון של האתר, ודאו שאתם לוקחים בחשבון את כל הדרוש להשגת מטרות. למשל: פרסום וקידום אם אתם רוצים תעבורה משמעותית, או מנגנון הפקת תוכן באופן שיטתי, אם הכוונה היא לבנות קהילה וכדומה.
כאשר אתם נמצאים בשלב בדיקה של העיצוב והבנייה של האתר, תעבדו תמיד מול המטרות שהגדרתם ותראו האם העיצוב והבניה תומכים במטרות האלו בצורה מיטבית.