D4B

by Hocus

פרסום בגוגל או פייסבוק – מה עדיף לכם

גוגל לעומת פייסבוק: יתרונות וחסרונות של פרסום בפלטפורמות אלו

בעידן הדיגיטלי של היום, פרסום ברשתות חברתיות ובמנועי חיפוש הפך לחלק מהותי בכל אסטרטגיה שיווקית. שתיים מהפלטפורמות הפופולריות ביותר לפרסום מקוון הן גוגל ופייסבוק (יותר נכון מטה כיוון שכוללת גם את אינסטגרם)

‍ששתי הפלטפורמות מציעות יתרונות ייחודיים אך יש כמובן גם חסרונות לכל אחת.

‍היתרונות של פרסום בגוגל:

  • כוונת חיפוש: אחד היתרונות המרכזיים של פרסום בגוגל הוא שמשתמשים מחפשים באופן פעיל מוצרים או שירותים הקשורים למודעות שהם רואים. המשמעות היא שהמודעות ממוקדות מאוד, ויש סיכוי גדול יותר להמיר לידים למכירות.
  • מגוון פורמטים של מודעות: גוגל מציעה מגוון פורמטים של מודעות, כולל מודעות טקסט, מודעות לתצוגה, מודעות קניות ומודעות וידאו. זה מאפשר לעסקים לבחור את הפורמט המתאים ביותר לצרכים ולקהל היעד שלהם.
  • קהל גדול: רובנו נכנסים לגוגל כאשר אנחנו מחפשים משהו. המשמעות היא שהחשיפה לשירותים שלכם יכולה להיות רחבה ככל שתרצו. זה הופך אותה לפלטפורמה מצוינת לעסקים המעוניינים להגדיל את הנראות המקוונת שלהם.

חסרונות של פרסום בגוגל:

  • תחרות גבוהה: בשל הפופולריות של מנוע החיפוש, התחרות על מילות מפתח תחרותיות (למשל חיפושים כמו: רכב להשכרה, עורך דין מקרקעין, אדריכל לבית פרטי, קורס מט"ח וכו') מה שיוביל לעלויות גבוהות ומאמצים נוספים (שקשורים לקמפיינים, טיב האתר וכו') במטרה להופיע בתוצאות החיפוש כרצוי.
  • יקר: פרסום בגוגל יכול להיות יקר, במיוחד אם עסקים מתמקדים במילות מפתח תחרותיות במיוחד.

‍היתרונות של פרסום בפייסבוק:

  • מיקוד הקהל: בעוד שגוגל מתמקדת בחיפוש, הרי פייסבוק מאפשרת מיקוד הכולל נתונים דמוגרפיים, תחומי עניין, התנהגויות וקהלים דומים. זה מקל על עסקים להגיע לקהל היעד שלהם ולהגדיל את סיכויי ההמרה שלהם.
  • עלות נמוכה: פרסום בפייסבוק יכול להיות זול יחסית, במיוחד בהשוואה ל-Google Ads. (זה נתון משתנה ויש לבדוק אותו. נתקלתי במצבים שגוגל היה זול מפייסבוק)
  • קהל גדול: גם לפייסבוק יש תפוצה אדירה עם למעלה מ-2.5 מיליארד משתמשים פעילים בחודש, וגם בארץ התפוצה אדירה בעיקר בקהלים בוגרים. נתון זה הופך אותה לפלטפורמה מצוינת לעסקים המעוניינים להגדיל את הנראות המקוונת שלהם.

חסרונות של פרסום בפייסבוק:

  • בפייסבוק זה עוד פרסום מודעות : צריך לזכור שמי שגולש בפייסבוק וברשתות החברתיות לא עושה זאת בשביל למצוא את המודעה שלכם. המודעות למעשה קצת "מפריעות" לנו כגולשים. מה שעלול להוביל להתעלמות מהמודעה ואף השארת רושם שלילי אם תציקו יותר מידי (ניתן לשלות בכמות הפעמים שאתם מרשים להודעה להציג למשתמש כלשהו, אל תגזימו)
  • פורמטים מוגבלים של מודעות: יש לפייסבוק מגוון פורמטים של מודעות, אבל בסופו של דבר מדובר על מודעות תצוגה שמבחינה פונקציונאלית הן דומות.

‍לכל פלטפרומה יש את היתרונות שלה. ניתן ואני גם בהרבה מקרים ממליץ, ליצר פרסום משלים במקביל.