D4B

by Hocus

האם לפרסם את העסק שלכם באינטרנט באופן עצמאי

אתם, כבעלי עסקים ומנהלים, עשויים לתהות אם הם יכולים לנהל את הפרסום שלהם בגוגל או בפייסבוק (וכלים נוספים). התשובה היא כן, אבל לא בטוח שזו החלטה הנכונה לעסק שלכם. אני בכל אופן, בדרך כלל לא ממליץ  והנה הסבר מדוע.

‍פרסום בדיגיטל דורש רמה מסוימת של מומחיות בשיווק ופרסום דיגיטלי. ניהול מסעות פרסום יעילים כרוך בהבנה עמוקה של האלגוריתמים, אפשרויות המיקוד ושיטות העבודה המומלצות ליצירת תוכן מודעה שידבר עם קהלי היעד.

כמו כן, ניהול קמפיינים פרסומיים אינו פעולה שמבצעים ומסיימים. לאחר תהליך הקמת הפרסום, יש הליך מחזורי של מעקב, התאמות, בדיקות וניתוח מידע. ניהול קמפיינים דורש משאבים, משאבים אלו יימנעו ממשימות חשובות אחרות שבעלי עסקים ומנהלים צריכים להתמקד בהן, כמו ניהול התפעול היומיומי, ניהול פיננסי או פיתוח אסטרטגיות ארוכות טווח לצמיחה.

‍בנוסף, פחות סביר בעיניי שבעל עסק יחתור ויגיע למומחיות הנדרש בפרסום באופן כללי או בפלטפורמה כלשהי (שלא נדבר על כולן) הכלים הנפוצים היום (גוגל, מטה וכל השאר) מורכבים מאוד ומשתנים בתדירות גבוהה יחסית. מה שהופך את תהליך הלמידה של הכלים האלו לארוך ומורכב.  כמו כן תהליך ניתוח התוצאות, שהינו קריטי לכל מסע פרסום, הינו תהליך שדורש הבנה רחבה וניסיון.

סוכנות השיווק הדיגיטלי משקיעים זמן ברכישת מיומנות גבוהה והתעדכנות שוטפת על התפחות הכלים הקיימים כמו גם כלים חדשים שמושקים וחשוב להכירם על מנת לעמוד בחזית.

חשוב לזכור כל הזמן, שיווק ופרסום בדיגיטל זו השקעה שאמורה לייצר הכנסות ורווחים לעסק. ביצוע פעולות אלו בצורה מקצועית ויעילה מכוון למצב מיטבי שההכנסות מערוץ זה עולות על כל ההוצאות, כולל הוצאות הניהול.

ונושא אחרון וחשוב מאוד, ניהול שיווק ופרסום בדיגיטל בצורה טובה צריך להוביל לתובנות ומידע שיעזור לכם ברמה אסטרטגית. נושא זה אינו מובן מאליו אך מי שלא עוסק בו, מפספס מידע עיסקי רב ערך, שיכול אף לחרוג מגבולות השיווק והפרסום ויכול להשפיע על העסק כולו. רב מנהלי העסקים אינם מבינים תהליך זה עד שהם חווים אותו.

לסיכום, אמנם יש אפשרות לבעלי עסקים ומנהלים לנהל את הפרסום שלהם בפייסבוק או בגוגל, אבל זה דורש רמה מסוימת של מומחיות ומחויבות זמן. מיקור חוץ לסוכנות שיווק דיגיטלית יכול לספק יתרונות רבים ועשוי להיות אפשרות יעילה ויעילה יותר לעסקים המעוניינים להגדיל את הנראות והמכירות המקוונות שלהם.