ערוץ דיגיטל לעסקים https://cms.hocus.co.il Tue, 06 Feb 2024 09:51:03 +0000 he-IL hourly 1 https://wordpress.org/?v=6.7 באיזה פלטפורמה כדאי להקים אתר ? https://cms.hocus.co.il/?p=39 https://cms.hocus.co.il/?p=39#respond Tue, 06 Feb 2024 08:25:52 +0000 https://cms.hocus.co.il/?p=39

הסעיפים שאליהם נתייחס בהשוואה בין המערכות

  • עיצוב
  • תקציב הקמה
  • גמישות עיצובית
  • תקציב תחזוקת אתר (טכנית)
  • קלות ניהול האתר (ניהול תוכן)
  • זמינות בעלי מקצוע שעוסקים בתחום
  • פרסום ושיווק האתר
  • שירות לקוחות ותמיכה

תקציב הקמה

wix – זולה. בדרך כלל העיצובים ב WIX מותאמים למסגרת המערכת וזולים להקמה.  

wordpress – זולה. אמנם ניתן לבנות אתרים בעלי מורכבות והשקעה גדולים מאוד. אבל זאת לא דרישה של המערכת.

webflow – יקרה באופן יחסי כיוון שלא מפתחים דברים סטנדרטיים אלה ייחודיות של עיצוב וחוויה.

גמישות עיצובית

webflow – ניתן לבנות עם המערכת הזו אתרי חוויה מדהימים. זה הפוקוס של המערכת.

wordpress – מערכת גמישה מאוד לדברים מקובלים. אם חורגים מהמקובל אזי מתחילים לפתח קוד, שזה בסדר אבל ייקר את המחיר של האתר.  

wix – כיוון שזו מערכת סגורה, היא יותר מוגבלת מהאחרות. עדיין, יש לה גמישות לא מבוטלת ולא בטוח שתגיעו לגבולות המערכת באתר שלכם.

תקציב תחזוקת אתר

wix – התשלום לוויקס כולל למעשה את הכל. אין עדכונים שצריך לבצע.   

wordpress – דרושים עדכונים תוספים באופן שוטף. כדאי לתכנן כמה מאות שקלים בשנה בנושא הזה. מעבר לאחסון האתר.

webflow – יקרה יותר בעלויות השירות הקבוע שלה. כיוון שמדובר על אתרים מורכבים בדרך כלל, כן כדאי לשריין סכום כסף לתחזוקת האתר. סכום זה תלוי במורכבות, אבל יכול להגיע גם לאלפי שקלים בשנה.

קלות ניהול האתר (ניהול תוכן)

wordpress – המנצחת ללא ספק היא וורדפרס עם אלמנטור (או תוסף ניהול תוכן אחר למשל OXYGEN המצוין ואחרים.  עדכון האתרים בדרך כלל לאחר למידה קצרה מתבצע בקלות רבה. היכולת להשתמש בתבניות עיצוב מוכנות לתוכן מומלץ מאוד.

wix – גם פה ניהול התוכן הינו די פשוט. הכלים לדעתי פחות טובים מהוורדפרס, אבל יש כאלו שמעדיפים אותם, כך שאולי זה יותר עניין של הרגל או טעם. בכל אופן, הוויקס כן מוגבל יותר מבחינת האפשרויות שהוא מציג בייצור התכנים באתר.

webflow – זוהי מערכת שיותר מיועדת לאנשים בעולמות האינטרנט והעיצוב. ניהול ה webflow הינו עסק יותר מורכב ולמרות שיש להם עורך פשוט, תדרשו לעיתים להיכנס לכלי ה designer בכדי לייצר את התוכן שאתם רוצים, וזהו כלי כבר יותר מורכב ללמידה ושימוש.

זמינות בעלי מקצוע

wordpress – יש המון המון בוני אתרים עם וורדפרס. נכון, יש טובים מאוד ויש כאלו שעושים שטויות. לא בטוח שתדעו מי זה מי, אבל היתרון הוא שאפשרי בדרך כלל להחליף אחסון ומפתח (שעושה תחזוקה לאתר) בלי סיפור יותר מידי גדול, כך שאם אתם לא מרוצים, תוכלו לעבור לספקים אחרים. לא נעים, אבל גם לא נורא.

wix – הסביבה היא תנאי הכרחי פה. אם לא תאהבו לעבוד ב ווקס, תצטרכו לבנות את האתר מחדש. יש לא מעט בוני אתרים שעובדים בוויקס ויכולים לעזור לכם לממש את מה שתרצו. זה לא נפוץ כמו וורדפרס, אבל בהחלט יש זמינות.

webflow – בישראל אין הרבה חברות ובוני אתרים שעושים ב webflow , ובכלל, זוהי מערכת הרבה פחות נפוצה בעולם, ובהתאמה גם הרבה פחות בוני אתרים שעוסקים בנושא. ובכל זאת, אם הקמתם אתר, תוכלו למצוא מקצוענים בארץ ובעולם, התשלום בהתאם.

פרסום ושיווק האתר

wordpress – מותאמת עם כלים רבים ומגוונים לניהול השיווק והפרסום של האתר. אם רוצים ממש לעשות זאת טוב, אפשר להתקין פלגינים כמו יוסט שעולים כמה מאות שקלים בשנה. מגוון כלים ואפשרויות רחב מאוד

wix – בהחלט מותאמת לקידום אבל האפשרויות להתקין כלים בצורה חופשית כמו בוורדפרס לא אפשריות וצריך לעבוד עם הכלים שהמערכת מציגה כמו wix seo. אין מגבלה ממשית אבל בהחלט אתם עלולים להתקל במקדם אורגני שלא ירצה לעבוד באתר שאין בו את הכלים שהוא משתמש.

webflow – מותאמת לקידום אורגני עם כלים משלה. זוהי מערכת שמיועדת למקצוענים בעולם האינטרנט ולא בטוח שחברת הקידום שתעבדו איתה תדע או תרצה לעבוד עם אתר שכזה. גם כאן ההיצע פחות גדול.

שירות לקוחות ותמיכה

wordpress – שירות הלקוחות והתמיכה נגזרים מחברת האחסון שאתם עובדים איתה ומהגוף שליווה ומלווה את כם בהקמת האתר. כפי שנאמר, אם אתם לא מרוצים, תחליפו. בהחלט יש חברות טובות בארץ שיודעות לתת שירות טוב.

wix – השירות והתמיכה הם של וויקס. רב התגובות שאני שמעתי הם חיוביות מאוד גם מבחינה מקצועית וגם מבחינת זמינות ומהירות תגובה. כן שמעתי כמה פחות מרוצים, במקרה זה אין לכם יותר מידי מה לעשות, זה השירות והתמיכה של המערכת הזו. (דעתי האישית היא שיש שירות טוב לוויקס ואין ממה לחשוש)

webflow – התמיכה של וובפלוו מרגישה לי יותר כמו תמיכה לאנשי מקצוע, ופחות לעבודה עם לקוחות קצה. משמעו, אם אתם לא עוסקים בזה, אני לא בטוח שכדאי לכם להשתמש או לתקשר באופן ישיר עם החברה האלו. (שהם ממש מדהימים דרך אגב, אבל לא נראה לי שמותאם למי שלא עוסק באינטרנט)

סוף דבר

webflow – למרות שאני מאוד אוהב את webflow אני חייב להגיד שאם אין לכם צרכים אנימציה מיוחדים או צורך להקים אתר עם חוויית משתמש ייחודית ממש, אין צורך להיכנס להרפתקאה הזו. למי שכן צריך, זו מערכת לא פחות ממדהימה.

wix – מערכת טובה ונפוצה בעולם, מיליוני משתמשים. אבל הנתונים מראים שהרבה אתרים שמוקמים בוויקס הם אתרים לא מוצלחים במובן של תעבורה ושימוש. לא בטוח אם זה נובע מהמסגת של המערכת או מכך שבגלל המחיר, מראש מגיעים אליה כאלו שמשקיעים פחות באתרים, והתמורה בהתאם.

wordpress – המערכת הנפוצה בעולם ועם סיבה טובה. מתאימה לקשר רחבה כל כך של אתרים, החל מאתרים זולים ופשוטים ועד מערכות גדולות ומורכבות. מבחינתי זוהי ברירת המחדל הכדאית אלה אם יוכח אחרת.

 

]]>
https://cms.hocus.co.il/?feed=rss2&p=39 0
תוכנה לצילום ושיתוף מסף lightshot https://cms.hocus.co.il/?p=37 https://cms.hocus.co.il/?p=37#respond Tue, 06 Feb 2024 08:25:33 +0000 https://cms.hocus.co.il/?p=37
]]>
https://cms.hocus.co.il/?feed=rss2&p=37 0
תכנון תקציב בבניית אתר אינטרנט לעסק שלכם https://cms.hocus.co.il/?p=35 https://cms.hocus.co.il/?p=35#respond Tue, 06 Feb 2024 08:25:15 +0000 https://cms.hocus.co.il/?p=35

שיקולי תקציב בעת בניית אתר עסקי

בניית אתר היא צעד חיוני לכל עסק בעידן הדיגיטלי של היום. זוהי דרך יעילה לבסס נוכחות מקוונת, להגיע ללקוחות פוטנציאליים ולבנות אמינות. עם זאת, יצירת אתר יכולה להיות גם השקעה משמעותית, וחיוני לקחת בחשבון מרכיבי תקציב לפני שמתחילים בפרויקט. במאמר זה, נדון בשיקולי התקציב שעסקים צריכים לקחת בחשבון בעת יצירת אתר אינטרנט.

‍הסכומים המצוינים כאן הם הערכות כלליות ומתייחסות לאתרי תדמית. אתר המשתמש כחנות מקוונת או אתר שמכיל פונקציונאליות רחבה יותר , למשל ניהול קהילה או כלים מקוונים כלשהם, יכול להיות מורכב יותר ויתומחר על ידי בעלי המקצוע שתפנו אליהם.

‍נסקור בכלליות את המרכיבים שיש להביא בחשבון בהכנת תקציב לאתר אינטרנט לעסק שלכם.

לכל רכיב הצמדתי מחיר, אבל זהו רק עומדן כללי וכדאי גם שתבינו במה המחיר תלוי כך שתדעו להעריך ולהבין מה חשוב שתדרשו בשירות שאתם מקבלים:

  • שם דומיין  
  • אירוח האתר
  • יצירת תוכן
  • עיצוב
  • בניית האתר
  • שיווק ופרסום האתר  
  • תחזוקה ועדכונים

‍שם דומיין, כלומר הכתובת של האתר שלכם, למשל: businessName.co.il

שם דומיין הכרחי כמעט לכל אתר, העלות אינה יקרה ונעה סביב 100 ש"ח לשנה.
העלות משתנה מעט תלוי סיומת הדומיין.
(שימו לב שלמרות העלות הנמוכה, זהו רכיב חשוב מאוד לניהול תקין ובבעלות שלכם – למידע נוסף פה)

‍אירוח האתר (או בלשון אחרת: אחסון)

האתר שלכם יושב במחשב כלשהו שנקרא שרת, ומישהו צריך לשלם עבור האחסון והניהול של האתר.
אם אתם עובדים עם מערכת כמו WORDPRESS, אזי תצטרכו לדאוג לאחסון כלשהו עבור האתר. יתכן שהמפתח של האתר יציע לכם פתרון, ויש הגיון לעבוד בסביבה שהמפתח מכיר.

יש הרבה אפשרויות לאחסון אתרי WORDPRESS בישראל ואין בדרך כלל צורך לפנות לספקים מחו"ל.

עלות השירות תלויה בגל מיני גורמים ואתר תדמית פשוט ישלם סביב 500 ש"ח לשנה לשירות טוב. יש גם זולים יותר.

האחסון הינו רכיב חשוב מאוד, הוא משפיע על מהירות האתר, השרידות שלו, אבטחת המידע ועוד.

* למידע נוסף אודות מה חשוב באחסון אתרים וספקים מומלצים – פה

* * אם אתם עובדים בסביבה סגורה כמו WIX, אתם לא צריכים אחסון, התשלום לוויקס כולל את האחסון.

‍יצירת תוכן

יצירת תוכן היא היבט חשוב נוסף ביצירת אתר אינטרנט. התוכן כולל טקסט, תמונות, סרטונים ואלמנטים אחרים של מולטימדיה. עלות יצירת התוכן יכולה להשתנות בהתאם לסוג וכמות התוכן הנדרש. יצירת סרטונים למשל היא עסק הרבה יותר יקר מיצירת מאמר. עסקים יכולים ליצור את התוכן שלהם או לשכור יוצר תוכן או קופירייטר מקצועי כדי ליצור תוכן באיכות גבוהה. עלות יצירת התוכן יכולה לנוע בין כמה מאות דולרים לאלפי דולרים רבים.

* בדרך כלל, נושא התוכן זוכה לכמות משאבים דלה למדי מבעלי העסקים. זוהי טעות כמובן ואני מייעץ לכם להבין את החשיבות של התוכן ותלכנן מראש את המשאבים שיוקדשו ליצירתו, גם אם אתם יוצרי התוכן.

למאמר מפורט בנושא חשיבות התוכן לאתר שלכם, ועוד דגשים בנושא תוכן לאתר – לחצו כאן

‍עיצוב האתר

העיצוב והבנייה של האתר הן פעולות נפרדות. כדאי כמובן שיהיה תיאום בין העיצוב לפיתוח שאם לא כן, אתם עלולים לקבל עיצוב לא מתאים לאינטרנט או עיצוב שמאוד יקר ליישם וללא סיבה טובה ועוד מקרים לא רצויים. אבל, בהחלט אפשר לייצר מצב שאתם מביאים למפתח את העיצוב שהכינו לכם. (במקרה זה חשוב לוודא את הפורמט הרצוי למפתח)

לא כדאי להתפשר יותר מידי על עיצוב, אבל כן ניתן להפעיל שיקולי תקציב וגם במחירים נמוכים אפשר לעיתים לקבל תוצאות טובות.

עיצוב אתר תדמית מתחיל ב 500 ש"ח ומגיע ל 2000 ש"ח ויכול להיות גם הרבה יותר.

עוד על עיצוב אתר לעסק – במאמר זה

בניית האתר

גם המחר עבור בניית האתר יכולה להשתנות מאוד בתלות במורכבות האתר, מספר הדפים, הטכנולוגיה שמשתמשים בה ועוד ועוד. אתרי תדמית טובים, מתחילה לדעתי סביב 7000 – 10,000 ש"ח אבל כמובן שניתן למצוא בוני אתרים במגוון רחב מאוד של מחירים.

* חשוב לוודא תאימות האתר למכשירים שונים.

שיווק ופרסום האתר

ישנם דטניקות רבות להשיג גולשים לאתר שלכם, בשלב זה מה שכדאי לכם לזכור שאם לא תדאגו לגולשים, הם לא יגיעו מעצמם. טכניקות כמו אופטימיזציה למנועי חיפוש (SEO) , או פרסום ממומן (PPC) ועוד ועוד יכולות להציג מגוון פתרונות. המחירים תלויים מאוד בתחום ובשיטות שתבחרו אבל בדרך כלל מדובר על מחירים של כ 3000 ש"ח ויותר לחודש. כלומר תקציה שנתי של 36,000 ש"ח ויותר.

בהחלט לא הכרחי להתחיל בתהליך קידום מיד, ויש עסקים שאף לא צריכים להיכנס לזה כלל, אבל כדאי מאוד שתדעו האם ומה אתם צריכים ותקחו את זה בחשבון, אחרת, האתר שלכם יכול להיות מצוין, אבל לא יקבל חשיפה הנדרשת להשיג את מטרותיו.  

תחזוקה ועדכונים

לאחר השקת האתר, חיוני לתחזק ולעדכן אותו באופן קבוע. התחזוקה כוללת משימות כגון גיבויי אתרים, עדכוני אבטחה ותיקוני באגים. העדכונים כוללים הוספת תוכן, תכונות ופונקציונליות חדשים. במערכת wordpress כדאי לברר עם המפתח האם יש עלויות שנתיות לתוספים (PLUGINS) שמרכיבים את האתר שלכם. בדרך כלל אלו הוצאות נמוכות יחסית אך כדאי לדעת. כמו כן עלולות להיות הוצאות נוספות עלות תחזוקת האתר והעדכונים יכולה להשתנות בהתאם למורכבות האתר ותדירות העדכונים. בדרך כלל, תחזוקה ועדכונים יכולים לעלות בין כמה מאות שקלים לכמה אלפי שקלים בשנה.

]]>
https://cms.hocus.co.il/?feed=rss2&p=35 0
פרסום ממומן בגוגל לעומת קידום אורגני https://cms.hocus.co.il/?p=33 https://cms.hocus.co.il/?p=33#respond Tue, 06 Feb 2024 08:25:02 +0000 https://cms.hocus.co.il/?p=33

קצת מונחים יסודיים:

‍קידום אורגני , נקרא בשפה מקצועית SEO – search engine optimisation , והוא מתייחס לפעילות שמנסה להביא  את האתר שלכם בתוצאות החיפוש, לדף הראשון של תוצאות החיפוש של בגוגל, למקום גבוהה ככל האפשר. כך שהאתר יזכה לחשיפה וכניסת מבקרים בחיפושים הרלוונטיים במנוע החיפוש.  

‍קידום ממומן, נקרא בשפה מקצועות PPC – pay per click , הינה פרסום בכלי הפרסום של גוגל ובשיטה זו מודעת האתר מוצגת לגולשים לפי מילות חיפוש מוגדרות, וכאשר גולשים לוחצים על המודעה הזו ונכנסים לאתר, אתם משלמים לגוגל כסף. (למען הבהירות: על כל לחיצה כזו)  

‍הדבר הראשון שצריך להבין שאין קשר ממשי בין השיטות. הפעילויות המבוצעות בהן שונות לגמרי והן מהוות תחום מומחיות שונה לגמרי.

‍ניתן לפרסם אורגני וממומן במקביל. לרוב הם לא יפריעו האחד לשני ובכלי סטטיסטיקה ניתן לזהות את ההישגים של כל פעילות.

‍SEO – הינה פעילות לטווח ארוך ובדרך כלל מתאים לארגונים גדולים יותר שיכולים להשקיע את המשאבים הדרושים ויש להם מותג ברור. חשוב לדעת שיש תחרות על המקומות הגבוהים בגוגל ולכן גם אם הצלחתם להגיע לתוצאה הרצויה, יתכן מאוד שתצטרכו להמשיך ולהשקיע על מנת להשאר שם. אבל, מצד שני, אם הגעתם למקום גבוה ואתם מקבלים חשיפה וכניסות רבות, לא תשלמו לגוגל על הקליקים.

‍PPC – הינה פעילות לטווחים קצרים ואף ארוכים כאשר המטרה הברורה היא ליצר פעילות רווחית. באופן זה ההכנסות משלמות על הפרסום וכל ההורצאות הכרוחות בו ואף נשאר רווח. חשוב להדגיש כי גם בפרסום ממומן יש תהליך למידה וביסוס נתונים, שלב יכול לקחת מספר חודשים עד שקבלת מידע מסודר יותר ופעילות מבוססת נתונים כפי שצריך. המחיר לקליק משתנה בהתאם לתחרות הקיימת למילות החיפוש ויכול לנוע מעשרות אגורות למאות שקלים לקליק.

‍יתרונות PPC:

תוצאות מיידיות: מסעות פרסום PPC יכולים לייצר תנועה ולידים תוך תקופה קצרה. ברגע שהקמפיין יוצא לדרך, עסקים יכולים להתחיל לקבל תנועה לאתר שלהם.

פרסום ממוקד: PPC מאפשר לעסקים למקד את המודעות שלהם לקהלים ספציפיים בהתבסס על נתונים דמוגרפיים, תחומי עניין והתנהגות, מה שעלול לגרום ללידים מתאימים יותר.

תוצאות מדידות: עם PPC, עסקים יכולים לעקוב אחר התוצאות שלהם ולמדוד את ההחזר על ההשקעה (ROI) של מסעות הפרסום שלהם. זה מאפשר להם לקבל החלטות מבוססות נתונים ולהתאים את הקמפיינים שלהם בהתאם.

‍חסרונות PPC:

עלויות גבוהות: PPC יכול להיות יקר, במיוחד עבור תעשיות תחרותיות, ולעסקים צריכים להיות תקציב משמעותי כדי לייצר תוצאות משמעותיות.

יתרונות לטווח קצר: מסעות פרסום PPC מספקים רק יתרונות לטווח קצר, ועסקים צריכים להמשיך ולהשקיע בקמפיינים כדי לשמור על התוצאות שלהם.

טווח אורגני מוגבל: מודעות PPC מופיעות רק בדפי תוצאות של מנועי חיפוש (SERP) ואינן מספקות תנועה אורגנית או חשיפה למותג לטווח ארוך.

יתרונות SEO:

יתרונות ארוכי טווח: קידום אתרים מספק יתרונות ארוכי טווח שכן עסקים יכולים לייצר תנועה אורגנית ולשפר את הנראות של האתר שלהם בתוצאות החיפוש.

חסכוני: קידום אתרים הוא חסכוני בהשוואה ל-PPC, מכיוון שעסקים לא צריכים לשלם עבור כל קליק או הופעה.

חשיפת מותג: קידום אתרים יכול לשפר את חשיפת המותג של העסק, מכיוון שעסקים יכולים להגדיל את הנראות של האתר שלהם בתוצאות החיפוש ולבסס את עצמם כמובילים בתעשייה.

חסרונות SEO:

תוצאות איטיות: לקמפיינים לקידום אתרים לוקח זמן לייצר תוצאות, ועסקים צריכים להיות סבלניים ועקביים עם המאמצים שלהם.

משתנה כל הזמן: קידום אתרים דורש מאמצים מתמשכים כדי לעמוד בקצב של עדכוני האלגוריתמים של מנועי החיפוש ושינויים בהתנהגות המשתמשים.

שליטה מוגבלת: SEO מספק פחות שליטה על התוצאות מאשר PPC, שכן עסקים אינם יכולים לשלוט במיקום או בתזמון של הופעת האתר שלהם בתוצאות החיפוש.

]]>
https://cms.hocus.co.il/?feed=rss2&p=33 0
עסק מתקדם עם ZAPIER https://cms.hocus.co.il/?p=31 https://cms.hocus.co.il/?p=31#respond Tue, 06 Feb 2024 08:24:48 +0000 https://cms.hocus.co.il/?p=31

גם אתם רוצים עסק מתקדם שמתנהל טיפ טופ ?

יש היום המון כלים זמינים, זולים ויעילים לעסק שלכם – כלים שעושים את ההבדל: הצעות מחיר דיגיטליות, מערכות דוור שיווקי, מערכות ניהול לקוחות, וכולן יכולות לעבוד ביחד כמנגנון אחד.  

המחירים נוחים מאוד ויש אפילו חבילות חינם שלפעמים מספיקות בהחלט.

אז יאללה מתחילים…  הפעם, המלצה חמה על Zapier

השירות של Zapier מחבר בין מערכות באינטרנט.

למה זה רלוונטי עבורכם כמנהלי עסק, אתם שואלים ?

קחו לדוגמא חיבור האתר של העסק לפייסבוק, כך שתוכלו לפרסם פוסט באתר והוא יתפרסם באופן אוטומטי גם בפייסבוק או איסטגרם (או להיפך).

דוגמא נוספת: חיבור בין מערכת הצעות המחיר שלכם למערכת ניהול הלקוחות שלכם, כך שכל לקוח שחזיר טופס חתום, יוכנס אוטומטית למערכת הלקוחות ויקבל אפילו מייל מעוצב לקבלת פנים נאותה. ואתם לא תצטרכו לעשות דבר.  

החיבור בין מערכות פועל גם על כלי גוגל, מיקרוסופט ועוד מלא מלא כלים ומערכות נוספים.  

היישום של הרעיון הפשוט הזה מוביל לכך שהזמן שלכם כמנהלים, מנוצל טוב יותר למטרות החשבוות: ניהול העסק והשירות המקצועי שאתם מספקים.  

יש הרבה כלים כאלו שעושים הבדל גדול עבור עסקים.

והמחירים נעים בין חינם, לעשרות שקלים בחודש.

אתם בהחלט יכולים לקרוא וללמוד ואפילו ליישם את הכלים האלו בעצמכם וכמובן שאתם מוזמנים לדבר איתנו ולקבל ייעוץ ושירות.

]]>
https://cms.hocus.co.il/?feed=rss2&p=31 0
לוח פגישות עם גוגל https://cms.hocus.co.il/?p=29 https://cms.hocus.co.il/?p=29#respond Tue, 06 Feb 2024 08:24:34 +0000 https://cms.hocus.co.il/?p=29 לוח הארועים הזה הוא אותו לוח של גוגל, באותו מקום תראו את כל הפגישות.
שימו לב שהכלי זמין רק בסביבה עסקית של גוגל ולא למשתמשי גוגל החינם של גימייל]]>
]]>
https://cms.hocus.co.il/?feed=rss2&p=29 0
חיבור אתר וורדפרס עם אלמנטור למערכת דיוור ואוטומציה https://cms.hocus.co.il/?p=27 https://cms.hocus.co.il/?p=27#respond Tue, 06 Feb 2024 08:24:15 +0000 https://cms.hocus.co.il/?p=27 סרטון זה מדגים איך מחברים אתר וורדפרס עם אלמנטור למערכת דיוור mailerlite. באופן זה כל מי שיפנה אליכם מהאתר יכול לקבל באופן אוטומטי מייל מעוצב בצורה שתרצו וגם להיכנס לתהליך אוטומציה שתקבעו עבור הפונים באתר.  מומלץ.

]]>
]]>
https://cms.hocus.co.il/?feed=rss2&p=27 0
הגדרת מטרות של אתר האינטרנט שלכם https://cms.hocus.co.il/?p=23 https://cms.hocus.co.il/?p=23#respond Tue, 06 Feb 2024 08:23:32 +0000 https://cms.hocus.co.il/?p=23

מדוע הגדרת יעדי אתר היא קריטית להצלחתך המקוונתכשזה מגיע ליצירת אתר, קל להיתפס לעיצוב ופונקציונליות של האתר מבלי לחשוב מה רוצים להשיג איתו.

‍עם זאת, הגדרת יעדי אתר היא קריטית להצלחתך המקוונת. ללא יעדים ברורים, סבירות גבוהה שהאתר שלך לא יספק את התוצאות שאתם מחפשים, ובהחלט סביר שלא תתכננו בצורה נכונה את התקציב הנכון עבורו.

‍דוגמא נפוצה היא בניית אתר אינטרנט ללא חשיבה קדימה על השגת גולשים לאתר.‍

‍מטרות לדוגמא של אתר אינטרנט:

  • הגברת מודעות לשירות או מוצר.
  • חנות מקוונת למכירת שירותים או מוצרים
  • אתר תדמית מלווה פעילות עסקית והגברת מכירות
    ויש עוד כמובן.


בבואכם להגדיר מטרות של אתר, אל תסתפקו ברישום כללי, הגדירו את המטרות בצורה מפורטת כולל הגדרת קהל היעד למטרה. לדוגמא: מספרה שרוצה להציג את יכולתיה ולמשוך לקוחות נוספים. האם מדובר על נוער, נשים, גברים. כל אחד מהקהלים הללו זקוק למידע ועיצוב רלוונטי. יתכן שלבני נוער מאוד חשוב המחיר והמודרניות, לנשים חשוב גוונים ולגברים הקרחת.  ‍

‍כאשר אתם בשלב התכנון של האתר, ודאו שאתם לוקחים בחשבון את כל הדרוש להשגת מטרות. למשל: פרסום וקידום אם אתם רוצים תעבורה משמעותית, או מנגנון הפקת תוכן באופן שיטתי, אם הכוונה היא לבנות קהילה וכדומה.

כאשר אתם נמצאים בשלב בדיקה של העיצוב והבנייה של האתר, תעבדו תמיד מול המטרות שהגדרתם ותראו האם העיצוב והבניה תומכים במטרות האלו בצורה מיטבית. ‍‍

]]>
https://cms.hocus.co.il/?feed=rss2&p=23 0
פרסום בגוגל או פייסבוק – מה עדיף לכם https://cms.hocus.co.il/?p=21 https://cms.hocus.co.il/?p=21#respond Tue, 06 Feb 2024 08:23:15 +0000 https://cms.hocus.co.il/?p=21

גוגל לעומת פייסבוק: יתרונות וחסרונות של פרסום בפלטפורמות אלו

בעידן הדיגיטלי של היום, פרסום ברשתות חברתיות ובמנועי חיפוש הפך לחלק מהותי בכל אסטרטגיה שיווקית. שתיים מהפלטפורמות הפופולריות ביותר לפרסום מקוון הן גוגל ופייסבוק (יותר נכון מטה כיוון שכוללת גם את אינסטגרם)

‍ששתי הפלטפורמות מציעות יתרונות ייחודיים אך יש כמובן גם חסרונות לכל אחת.

‍היתרונות של פרסום בגוגל:

  • כוונת חיפוש: אחד היתרונות המרכזיים של פרסום בגוגל הוא שמשתמשים מחפשים באופן פעיל מוצרים או שירותים הקשורים למודעות שהם רואים. המשמעות היא שהמודעות ממוקדות מאוד, ויש סיכוי גדול יותר להמיר לידים למכירות.
  • מגוון פורמטים של מודעות: גוגל מציעה מגוון פורמטים של מודעות, כולל מודעות טקסט, מודעות לתצוגה, מודעות קניות ומודעות וידאו. זה מאפשר לעסקים לבחור את הפורמט המתאים ביותר לצרכים ולקהל היעד שלהם.
  • קהל גדול: רובנו נכנסים לגוגל כאשר אנחנו מחפשים משהו. המשמעות היא שהחשיפה לשירותים שלכם יכולה להיות רחבה ככל שתרצו. זה הופך אותה לפלטפורמה מצוינת לעסקים המעוניינים להגדיל את הנראות המקוונת שלהם.

חסרונות של פרסום בגוגל:

  • תחרות גבוהה: בשל הפופולריות של מנוע החיפוש, התחרות על מילות מפתח תחרותיות (למשל חיפושים כמו: רכב להשכרה, עורך דין מקרקעין, אדריכל לבית פרטי, קורס מט"ח וכו') מה שיוביל לעלויות גבוהות ומאמצים נוספים (שקשורים לקמפיינים, טיב האתר וכו') במטרה להופיע בתוצאות החיפוש כרצוי.
  • יקר: פרסום בגוגל יכול להיות יקר, במיוחד אם עסקים מתמקדים במילות מפתח תחרותיות במיוחד.

‍היתרונות של פרסום בפייסבוק:

  • מיקוד הקהל: בעוד שגוגל מתמקדת בחיפוש, הרי פייסבוק מאפשרת מיקוד הכולל נתונים דמוגרפיים, תחומי עניין, התנהגויות וקהלים דומים. זה מקל על עסקים להגיע לקהל היעד שלהם ולהגדיל את סיכויי ההמרה שלהם.
  • עלות נמוכה: פרסום בפייסבוק יכול להיות זול יחסית, במיוחד בהשוואה ל-Google Ads. (זה נתון משתנה ויש לבדוק אותו. נתקלתי במצבים שגוגל היה זול מפייסבוק)
  • קהל גדול: גם לפייסבוק יש תפוצה אדירה עם למעלה מ-2.5 מיליארד משתמשים פעילים בחודש, וגם בארץ התפוצה אדירה בעיקר בקהלים בוגרים. נתון זה הופך אותה לפלטפורמה מצוינת לעסקים המעוניינים להגדיל את הנראות המקוונת שלהם.

חסרונות של פרסום בפייסבוק:

  • בפייסבוק זה עוד פרסום מודעות : צריך לזכור שמי שגולש בפייסבוק וברשתות החברתיות לא עושה זאת בשביל למצוא את המודעה שלכם. המודעות למעשה קצת "מפריעות" לנו כגולשים. מה שעלול להוביל להתעלמות מהמודעה ואף השארת רושם שלילי אם תציקו יותר מידי (ניתן לשלות בכמות הפעמים שאתם מרשים להודעה להציג למשתמש כלשהו, אל תגזימו)
  • פורמטים מוגבלים של מודעות: יש לפייסבוק מגוון פורמטים של מודעות, אבל בסופו של דבר מדובר על מודעות תצוגה שמבחינה פונקציונאלית הן דומות.

‍לכל פלטפרומה יש את היתרונות שלה. ניתן ואני גם בהרבה מקרים ממליץ, ליצר פרסום משלים במקביל.

]]>
https://cms.hocus.co.il/?feed=rss2&p=21 0
דומיין – הכתובת של האתר שלכם https://cms.hocus.co.il/?p=19 https://cms.hocus.co.il/?p=19#respond Tue, 06 Feb 2024 08:23:00 +0000 https://cms.hocus.co.il/?p=19

מצאתם דומיין שאתם אוהבים, ועכשיו צריך לרכוש אותו. תהליך פשוט וזול. יופי. רק חשוב להבין ולהקפיד על כמה דברים בסיסיים: 

  • הדומיין הוא נכס חשוב ביותר של האתר שלכם. מבחינת גוגל, אפשר לומר שהדומיין הוא האתר. החלפת דומיין כמוהה החלפת אתר. לכן, חשוב מאוד שהדומיין שאתם רוכשים יהיה על שם העסק או על שמכם. נראה פשוט למדי, אבל קורה לא מעט שעסקים נעזרים בגורם טכני שמלווה אותם והוא קונה עבורם את הדומיין. גם זה כשלעצמו אינו בעייתי רק חשוב מאוד להקפיד שהדומיין יהיה רשום על שם העסק ולא על שם הגורם הטכני. ובפרט, לכל דומיין יש מספר רשומות. אחת מהן היא הבעלים שלו (וזה רק אם או העסק) ויש מנהל טכני. את הניהול אתם בהחלט יכולים לתת לגורם כזה או אחר וקל לשנות זאת אם תחליטו. אבל הבעלות זה כבר מורכב יותר. זה נראה פרט טכני, אבל מאוד לא נעים שהאתר שלכם פתאום לא באוויר יותר ואתם מגלים שהדומיין של האתר (שהוא הגורם לכך שהאתר לא באוויר) לא בשליטה שלכם.
  • כל הספקים מאפשרים תזכורות למועד שבו תם התשלום שלכם עבור הדומיין. (דומיין רוכשים לתקופה של שנה ומעלה) וחשוב לשים תזכורת שכזו גם עבורכם ולא רק למנהל הטכני, כך שתהיו מעודכנים ולא תמצאו את עצמכם בלי אתר פתאום בגלל שלא קיבלתם התראות.

זהו, נקודות פשוטות אבל חשובות.

]]>
https://cms.hocus.co.il/?feed=rss2&p=19 0